Alle blogs
Koppelpartner
Leestijd 3 minuten

Nieuwe teamledenkoppeling met Nedap Ons®

Gepubliceerd op 17 oktober 2025

Allert Post

Algemeen Directeur bij TeamTelefoon

Zorgmedewerkers hebben het al druk genoeg, het laatste waar ze tijd voor hebben zijn onnodige handelingen. Toch bestaat een groot deel van het werk in de zorg uit onnodige administratieve taken terwijl zorgprofessionals hun kostbare tijd veel liever besteden aan cliënten. Met de nieuwe koppeling met Nedap Ons® vermindert TeamTelefoon de onnodige administratieve werklast zoveel mogelijk te verminderen. ⁠

Van doorgeeftelefoon naar slimme app

Met de TeamTelefoon-app, die ieder teamlid op de eigen telefoon kan downloaden, is de bekende “doorgeeftelefoon” verleden tijd. Alle collega’s worden in de TeamTelefoon-app aan het team toegevoegd. Dankzij de koppeling met Nedap Ons® worden de diensten automatisch volgens het rooster in de app gezet. Dat voorkomt inroosteren in twee systemen en geeft medewerkers direct inzicht in wie wanneer bereikbaar is. ⁠

Altijd het juiste team

Een belangrijke nieuwe stap in de TeamTelefoon app is de teamledensynchronisatie. Dit betekent dat de medewerkers die in Nedap Ons® geregistreerd staan, worden overgenomen in de TeamTelefoon-app. Zodra de functie is ingeschakeld, hoeven hoofdgebruikers geen collega’s meer handmatig toe te voegen of te verwijderen.

Zolang de administratie in Nedap Ons® klopt, is de TeamTelefoon-app altijd up-to-date. Zo voorkom je dat nieuwe collega’s nog geen toegang hebben of dat oud-medewerkers onterecht in het team blijven staan.

  • Nieuwe collega in Nedap Ons®? Automatisch zichtbaar in de app.
  • Vertrekt iemand uit het team? Dan verdwijnt diegene automatisch uit de app.

⁠Een bijkomend voordeel is dat ook flexwerk eenvoudiger wordt. Als een tijdelijke collega wordt ingepland in Nedap Ons®, krijgt deze automatisch toegang tot het team in de TeamTelefoon-app. Na afloop verdwijnt de toegang weer, zonder dat iemand daar extra werk aan heeft. ⁠

Sneller ontwikkelen dankzij duidelijkheid en tools

De afgelopen tijd is het development team van TeamTelefoon druk bezig geweest met het tot stand brengen van deze koppeling. “De documentatie vanuit Nedap is erg duidelijk, dat maakte het implementeren makkelijk.” zegt Brian, developer bij TeamTelefoon.

Product owner Hanjo is blij met het ontwikkelproces. “Het nieuwe API-dashboard van Nedap Ons® maakt het ontwikkelen van een nieuwe koppeling veel makkelijker. Nu kun je zelf makkelijk een nieuwe versie van de koppeling samenstellen in plaats van dat je elke keer een ticket moet sturen naar Nedap.” ⁠

Minder administratie, meer tijd voor zorg

Met deze koppeling helpt TeamTelefoon zorgorganisaties om tijd te besparen, fouten te voorkomen en het werken in teams makkelijker te maken. Minder administratie, meer tijd voor zorg.

Nieuwsgierig naar alle mogelijkheden van TeamTelefoon en de Nedap Ons® koppelingen? Kijk op onze website of neem contact met ons op.

Ontdek TeamTelefoon

TeamTelefoon verhoogt klanttevredenheid, zorgkwaliteit en werkplezier. Geen lange wachttijden of onbekenden die opnemen. Cliënten bellen hun teamnummer en spreken direct met de juiste zorgprofessional op hun route. Een geruststellend gevoel.

Ga naar koppeling
TeamTelefoon

TeamTelefoon